אוכל יבש לכלבים – מה החשיבות שלו וכיצד בוחרים מזון בצורה נכונה

תוכן העניינים

כל כלב יכול ליהנות מארבעה סוגי מזון בעיקרון. לכל אחד מהם יש מרכיבים מסוימים שיכולים להתאים לו, וכל אחד מהם יכול לשרת אותו באופן כזה או אחר במהלך היום ובכלל

ארבעה סוגי המזון שהכלב הם, אוכל יבש, אוכל רטוב, חטיפים וממתקים, ואוכל של בני אדם, בין אם מדובר בבשר, טונה, או דברים אחרים שיכולים להתאים לו. אומנם יש לכלב אפשרות ליהנות מארבעת הסוגים, אך יש סוג אחד שהוא הרבה יותר חשוב ומשמעותי מאשר הסוגים האחרים, הכוונה היא לאוכל יבש.

אוכל יבש לכלבים מאוחסן, כידוע, בשק אשר מגיע במשקלים שונים ויכול לשמש את הכלב במשך שבועות ארוכים. לפני שנתייחס ליתרונות שלו ומדוע סוג מזון הוא חשוב יותר לתזונתו של הכלב מאשר סוגים אחרים, חשוב להבהיר שניתן למצוא מגוון רחב של דוגמאות אוכל יבש ועלינו לבחור את הדוגמא הרלוונטית לכלב שלנו, בין אם זה על פי טעם ובין אם זה על פי מאפיינים אחרים, אישיים, הקשורים לכלב עצמו.

 

מדוע אוכל יבש לכלבים הוא המזון החשוב ביותר עבורם?

בסיס התזונה של הכלב שלנו, ברוב המקרים, הוא אוכל יבש. אנחנו מספקים לו פעמיים ביום לפחות כמות השווה לקערה, והוא יכול לאכול ממנה מתי שהוא בוחר לעשות כך. ישנם מקרים שהכלבים צריכים לאכול לפני שהם יוצאים לטיול וישנם מקרים בהם יש לספק להם את האוכל אחרי שהם חוזרים הביתה מהטיול. הסיבה לשינוי נובעת מעניינים שקשורים למערכת העיכול של הכלב.

אוכל יבש לכלבים מכיל את כל המרכיבים החיוניים עבורו, מבחינת ויטמינים, מינראליים, ברזל ומרכיבים אחרים. אנחנו יכולים למצוא סוגי מזון המותאמים ספציפית לכלב מבחינת גיל, משקל, מבנה גוף וכן מבחינת היבטים בריאותיים. בעיקרון המזון מחולק בין קטגוריות של כלבים קטנים, בינוניים וגדולים. כמו כן, הוא מחולק על פי גיל לפי גורים, כלבים בוגרים ומבוגרים.

מעבר לכך, אוכל יבש מתבסס על סוגי מזון שונים. למשל, אנחנו יכולים למצוא אוכל מבוסס על דגים, עוף, אורז, כבש ועוד. אנחנו יכולים לבחור את השילובים השונים על פי טעמו של הכלב. נוכל ללמוד על האוכל המועדף עליו על פי משך הזמן שלוקח לו לסיים קערה.

חשוב להדגיש, יש יתרון נוסף בשימוש באוכל יבש והוא כלכלי. הרבה יותר זול לקנות שק אוכל שיחזיק מעמד במשך שבועות מאשר מזון אחר שיחזיק ימים ספורים.

 

מה לגבי שאר סוגי המזון?

מזון רטוב יכול להתאים מעת לעת, אך מאחר ומדובר בפחית שימורים אזי מרגע שנפתח אותה נצטרך לסיים תוך ימים ספורים, אחרת האוכל יתקלקל.

חטיפים יכולים להתאים בין ארוחות, בפרט הם יכולים להתאים בשביל לחזק את השיניים של הכלב שלנו. לגבי מזון של בני אדם, זה יכול להתאים בתור פינוק ולא מעבר לכך.