אוכל לכלבים – הבחירה הנכונה עבור הכלב שלנו

תוכן העניינים

כשאנחנו ניגשים לרכוש אוכל לכלב שלנו, עומדות בפנינו לא מעט אופציות, בין אם זה בכל מה שקשור לסוגי מזון, בין אם זה בכל מה שקשור לטעמים ומרכיבים, ובכל מה שקשור למאפיינים על פיהם נצטרך לבחור את סוג המזון הרלוונטי לכלב שלנו, ומעל לכל זה, כמות המותגים מתוכם אפשר לבחור סוג מזון כזה או אחר.

על מנת שנוכל לבצע את הבחירה הנכונה, עלינו להבין כיצד אנחנו צריכים להתייחס לנושא של אוכל לכלבים. כלומר, מה הם הדברים שעלינו לבדוק, מה חשוב לדעת ומה יכול להשפיע על הבחירה שלנו.

חשוב לומר, עבור לא מעט אנשים בוודאי כאלה שאינם מכירים את התחום לעומק ומעולם לא גידלו כלב, הרי אוכל לכלבים נשמע להם כמסגרת כללית, אחידה, שאין הבדל בין סוג אחד לסוג אחר. זה לא מדויק בלשון המעטה. בדיוק כפי שיש הבדל במזון לבני אדם מבחינת מאפיינים ומרכיבים שונים, כך גם אצל כלבים, בוודאי כשמתייחסים להיבטים פיזיולוגיים כאלה ואחרים.

 

על מה צריך להסתכל כשבוחרים אוכל לכלבים?

כשאנחנו ניגשים לחנות חיות או לאתר אינטרנט בשביל לקנות אוכל לכלבים, מול העיניים שלנו צריכים לעמוד הנתונים הבאים: גיל הכלב, הגודל שלו והסוג. אלו הדברים הבסיסיים שישפיעו על הבחירה שלנו.

לגבי גיל הכלב, יש שלוש דרגות. גור, בוגר ומבוגר. כל דרגה צורכת סוג מזון אחר. בדיוק כמו שתינוקות לא צורכים את אותו מזון כמו מבוגרים אצל בני אדם, הרי שכך גם אצל כלבים.

לגבי גודל, הרי שיש מזון המותאם לכלבים קטנים ויש מזון המותאם לכלבים בינוניים וגדולים. ההסבר הוא הצרכים הפיזיולוגיים, המרכיבים החיוניים עבורם ועוד. גם לגבי סוג, אנחנו יכולים לראות הבדלים בין גזעים שונים והצרכים שלהם.

מעבר לזה, ישנן נקודות נוספות שיכולות להשפיע, למשל, מצב בריאותי של הכלב, בין אם זה התייחסות למחלות ספציפיות, איברים פנימיים, מחלות שיניים ועוד. כל דבר כזה יכול להשפיע כך או אחרת.

נקודה נוספת היא משקל הכלב. כלבים המתמודדים עם עודף משקל למשל, יצטרכו להשתמש במזון מיוחד שיעזור להם לרדת במשקל או לפחות לא לעלות. לעומת זאת, כלבים רזים מדי, יצטרכו לצרוך מזון שיאפשר להם לעלות במשקל ולקבל את המרכיבים החיוניים עבורם

 

כיצד בוחרים את הטעם הנכון?

בעיקרון, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של טעמים באוכל לכלבים. בניגוד למה שהיה נהוג מקובל בעבר, הרי שהיום הכלב שלנו יכול ליהנות משלל טעמים. בין אם מדובר על אוכל מבוסס בשר, דגים וכן על אוכל מבוסס דגנים וירקות. אנחנו צריכים להחליט בשבילו מה נכון עבורו.

חשוב לבדוק עם הכלב מה הוא אוהב. איך עושים את זה? נותנים לו סוג מסוים של אוכל ואם הוא אוהב אותו, אז ממשיכים עם אותו טעם, אין סיבה להחליף אותו אם הוא אוהב אותו.