כך תבחרו את הכלב הבא שלכם

תוכן העניינים

כלב, חברו הטוב ביותר של האדם – אין ספק שהמשפט הזה נכון והוכיח את עצמו פעם אחר פעם. כיום ניתן למצוא אלפי כלבים למכירה ולאימוץ. כאשר אנחנו מחפשים כלבים למכירה, סביר להניח שאנחנו מחפשים גזע ספציפי שיותר מתאים לנו מבחינה כזאת או אחרת. אימוץ כלבים הוא חשוב לא פחות, אך אינו ניתן לבחירה בצורה זהה לכלבים שעומדים למכירה. ריכזנו לפניכם את כל המידע על כלבים למכירה.

 

אילו כלבים עומדים למכירה?

בדרך כלל הכלבים הפופולריים ביותר שיעמדו למכירה הם כלבים גזעיים, בעלי תעודות. מבעד לכך, יש זנים שונים של כלבים שנחשבים למועדפים יותר לאנשים שונים ולכן, אותם כלבים יעמדו למכירה. מבין הזנים הפופולריים למכירה, הם כלבים מתאימים לבית כמו: שיצו, בולדוג צרפתי, מלטז, פודל טוי, צ'יוואווה, פומרניאן ועוד זנים שונים. כאשר אנחנו בוחרים כלב יש מספר דברים שנרצה להסתכל עליהם בהתאם לזן:

 

גודל – לכולנו יש העדפה לגבי הממדים אליהם יגיע הכלב בסוף ההתבגרות שלו. לכן, אנחנו נרצה לבחור בזנים המתאימים לחלל הבית שלנו, ובאם מדובר על בית עם ילדים. הזנים הקטנים הם בולדוג צרפתי, שיצו, מלטז ואחרים. מבעד לכך, יש זנים שנחשבים ליותר גדולים כמו רועה גרמני, רועה בלגי, בולדוג אמריקאי, דני ענק ואחרים.

 

שיער – הבחירה השנייה שלנו תהיה בהתאם לכמות השיער הנושר מהכלב. יש כלבים שיש להם נשירה מינורית (היפואלרגניים), כמעט ולא תוכלו לשים לב לכך שנושר שיער כמו פודלים. מנגד, יש כלבים שהנשירה שלהם עונתית, או שלאורך כל ימות השנה יש נשירה קבועה. הרבה מבעלי הכלבים ישאלו כבר בפגישה או בשיחת הייעוץ מה כמות הנשירה של אותו כלב.

 

תעודות – לעיתים ירצה בעל הכלב הפוטנציאלי לבחור בכלב עם תעודות המוכיחות שמדובר על גזע טהור. לרוב, כלבים אלו יהיו יקרים יותר מאשר כלבים מעורבים, או כלבים שאין להם תעודות. הצורך בתעודות נובע בשביל השתתפות בתחרויות או מצד שני הרבעה. מוטב לציין, חל איסור בארץ על הרבעת כלבים מסוכנים ולכן, יש לפעול בהתאם לתקנות הכתובות בחוק.

 

כמה עולים כלבים למכירה?

המחיר של כלבים משתנה בהתאם לזן הכלב, בהתאם לגילו ובהתאם לאם מדובר על כלב עם תעודות, גזע טהור או מעורב. המחירים יכולים לנוע בטווח רחב, המחיר מתחיל מכמה מאות שקלים עבור זן מסוים ועד אלפי ועשרות אלפי שקלים עבור גזע טהור עם תעודות. הרבה אנשים היום יוצרים קשר עם בעלי כלבים או חברות המציעות כלבים למכירה בשביל לקנות זן מסוים. עם זאת, חשוב לדעת ממי אתם רוכשים את הכלב, מה אופן ההתנהלות שלו עם בעלי החיים, והאם הוא עובד על פי התקנות הכתובות בחוק.

 

לצפייה בכלבים למכירה לחצו כאן