כלב בולדוג צרפתי – איך מאמצים, איך מגדלים, איך מטפלים

תוכן העניינים

אחת המתנות הטובות ויקרות ערך שאתם יכולים להעניק לעצמכם ולבני הבית, בפרט אם יש לכם ילדים קטנים, זה לאמץ כלב. אין דבר יותר מהנה ומרגש מזה. כלב הוא חבר נאמן לחיים, הוא ילווה אתכם לכל מקום, בכל שעה ויום, הוא ייתן לכם אהבה ללא תנאי ובלי גבולות וילמד אתכם מה זו אהבה אמיתית.

אם אתם בוחרים לאמץ כלב, אחת האופציות שעומדות בפניכם הוא כלב בולדוג צרפתי. מדובר על כלב קטן מימדים, רגוע, נעים, אחראי, שקט ושלו, שיכול להתאים לכל משפחה, כולל למי שיש ילדים קטנים, ולכל מבנה, בין אם זו דירה או בית פרטי עם גינה.

כלב בולדוג צרפתי הוא נמוך מאוד, עם מראה מעט שמנמן, יש לו הרבה קיפולי עור שהופכים את המראה שלו למיוחד, ובזכות הפנים הייחודיות שלו הוא הפך זה מכבר לכוכב בלא מעט סרטים, סדרות ופרסומות. תהיו בטוחים שאם תבחרו לאמץ בולדוג צרפתי, הוא יהפוך מהר מאוד לכוכב של הבית ושל השכונה בכלל.

איך מאמצים כלב בולדוג צרפתי?

היום אנחנו יכולים למצוא דרכים שונות כיצד לאמץ כלב בולדוג צרפתי. לפני שנציג כמה מהן, חשוב לומר, תמיד נכון יותר לאמץ כלב שבעליו החליטו לוותר עליו, נטשו אותו או מסרו לעמותה לאימוץ. הסיבה היא, שאם אף אחד לא ייקח אותו אזי שהוא לא ימצא בית וככל שהוא יזדקן יהיה מאוד קשה למצוא לו בעלים חדשים.

הדרך הטובה ביותר לאמץ כלב, כאמור, היא באמצעות עמותות וארגונים אשר מתמחים בכך, בין אם זה ברמה הארצית ובין אם זה ברמה המקומית. אופציה אחרת היא באמצעות משפחות שנולדו להם גורים והם מבקשים למסור אותם. ההבדל הוא שבמקרה הראשון אתם יכולים לאמץ כלב בגיל מתקדם יותר, מחונך, עם הרגלים מסוימים, לעומת זאת במקרה השני תקבלו אותו כשהוא גור ותצטרכו להשריש בו הרגלים שונים.

איך לגדל ולטפל בכלב בולדוג צרפתי

בעיקרון כלב בולדוג צרפתי לא צריך התייחסות יוצאת דופן בכל מה שקשור לגידול. צריך להוציא אותו לטיול פעמיים –שלוש ביום, לספק לו את המזון המתאים עבורו, בין אם  זה על פי גזע, משקל, גודל וכן מבחינת מאפיינים רפואיים. יש לספק לו סביבה נוחה ונעימה למחייה וזהו. לא מדובר בכלב טיולים א משחקים.

מבחינת טיפול, הרי שיש לקחת את הכלב באופן קבוע לווטרינר לצורך בדיקות, חיסונים, מעקבים ודברים אחרים. כשהוא חולה או נחבל, יש לקחת אותו באופן מיידי לבירור רפואי. בשביל לחסוך בעלויות ולספק לו את הטיפול הטוב ביותר, מומלץ לרכוש ביטוח חיות מחמד, כך לא יהיה צורך לשלם את מלוא הסכום לבד אלא אפשר יהיה להיעזר בחברת הביטוח לצורך מימון הטיפולים ולספק את הטיפול הרלוונטי עבורו ברמה הגבוהה ביותר.