מחפשים דוגווקר ברמת השרון!

תוכן העניינים

איפה מחפשים דוגווקר?

כמו כל דבר אחר בחיים, הכל תלוי בנקודת המבט. עם כלבים זה אותו הדבר: נכון שמצד אחד אנחנו אוהבים את הכלב שלנו, מתייחים אליו כמו בן משפחה, משחקים איתו ומטפלים בו; אבל, מצד שני, אורח החיים האינטנסיבי שלנו – עבודה, לימודים, משפחה – לא משאיר מספיק זמן איכות לכלב שאנו כל כך אוהבים. מה שקורה בשטח זה שהכלב נשאר לבדו בבית שעות ארוכות. חוץ משעמום הוא גם לא מוציא מספיק מרץ וזה משפיע על מצב הרוח שלו וגם על בריאותו.

מכיוון שרובינו לא חיים בכפר, אין לכלבים שלנו אפשרות להסתובב אינו כל היום.

היות ואנו נמצאים ברמת השרון, וזו הסביבה העירונית שבה אנו חיים, אין ברירה אלא להשאיר את הכלב בבית.

אז מה עושים כאשר אורח חיים תובעני וסביבה עירונית מתנגשים עם הרצון לתת לכלב את המיטב?

מחפשים דוגווקר (מוליך כלבים) ברמת השרון!

מתי דווגווקר?

כלבים חייבים פעילות. על כך יש תמומות דעים בקרב כל המבינים. כלב בוגר, למשל, מומלץ להוציא  שלוש פעמים ביום לפחות; מתוך שלוש יציאות אלה, לפחות אחת תהיה טיול של 45 דקות לכל הפחות, כולל ריצה, הליכה מהירה או משחק בתור פעילות גופנית משמעותית.

טיולים אלה הכרחיים, גם אם אנו עייפים או עסוקים!

לגבי כלב זקן (או חולה) מומלצים הרבה טיולים קצרים במקום מעט טיולים ארוכים.

אם מדובר על גור, על אחת כמה וכמה שצריך להוציא אותו יותר פעמים, עד שילמד לשלוט בצרכיו.

בקיצור, גם אם אנו עסוקים, חולים, לא פנויים, עייפים – צריך לוודא שהכלב מקבל רמת הפעילות שלו, הנחוצה לבריאו הגופנית והנפשית.

דוגווקר זה הפיתרון.

 

מיהו הדוגווקר?

דוגווקר זה מי שלוקח את הכלב לטיון.

דוגווקר הוא לא מאלף!

זה לא הוא שאמור לפתור בעיות התנהגות של הכלב. אנחנו, בעלי הכלב, אמורים לדאוג לכך, מעבר לכך שאנו צריכים לספק לדוגווקר את האביזרים – רצועה, קולר, רתמת הגוף וכו'.

חשוב גם לוודא שהדוגווקר יודע להשתמשים באביזרים של הכלב בצורה נכונה ובטיחותית. רתמת ראש לא אמורה לשמש לגרירת כלב סרבן, ושימוש לא נכון בה עלול להזיק לכלב. רצועה נמתחת – עם מנגנון נעילה – דורשת עירנות מוגברת על מנת למנוע קפיצות פתאומיות לכביש סואן.

ישנם גם  דוגווקרים שעובדים בקבוצה, ואז קובעים נקודת מפגש להבאת הכלב על ידינו.

מה תפקידו של דוגווקר?

ראשית, יש דברים שהדוגווקר לא עושה:

הוא אינו מחליף מאלף.

הוא לא אמור לתקן את ההתנהגות של הכלב.

הוא  לא תחליף פנסיון.

תפקיד הדוגווקר הוא להוציא את הכלב לטיול. הכלב הוא חיה חברתית, והוא סובל מאוד אם משאירים אותו לבד לזמן ארוך. כמו כן, הוא נקשר לבעליו והנוכחות שלנו חשובה לו (לא רק טיולים). דוגווקר מקצועי ובעל נסיון יכול לקחת את הכלב לטיול תוך כדי הרגעתו, או עידודו.

כאשר קובעים עם דוגווקר, אנו למעשה עורכים איתו מעין חוזה לקביעת אלמנטים כמו אורך הטיול, אופי הטיול (הליכה, ריצה, משחק, גינת כלבים וכו’), מסגרת הטיול (האם אפשר לצרף עוד כלבים לכלב שלנו), והתנהלות הטיול (האם מותר להתיר את הכלב בגינת כלבים, וכו’). תפקידנו גם ליידע את הדוגווקר בכמה שיותר מידע על הכלב הספציפי הזה: הם הוא רודף אחרי חתולים? האם הוא פוחד ממשהו מסוים? האם ומתי הוא מגיב בתוקפנות? האם יש לו מגבלות פיזיות?

כמו כן, קובעים "קווים אדומים" בהתאם למצבו ואופיו של הכלב.

איך לבחור דוגווקר?

יש מספר דברים שאפשר לבדוק במפגש בראשון שלכם עם הדוגווקר:

האם הוא מביע אהבה לכלבים, איך הוא מתייחס אליו, האם הוא מלטף אותו, האם הוא שואל על ההיסטוריה שלו.

בזמן הראיון שימו לב איך הוא מתייחס לכלב במפגש: האם מתייחס לכלב או שהוא מדבר איתכם בלי להתייחס לכלב. איזה קשר הוא בונה עם הכלב?

מ